Voorbeeld klachtenbrief vakantie: Overlast andere gasten

Opzoek naar een voorbeeld klachtenbrief?

Op deze pagina staat een voorbeeld klachtenbrief die je kunt gebruiken wanneer je een klacht wilt indienen doordat je overlast hebt gehad van andere gasten. Deze klachtenbrief is te gebruiken voor overlast van gasten in bijvoorbeeld het hotel, de camping, vakantiepark, bungalowpark, vakantieverblijf, all inclusive hotel etc.

Aandachtspunt klachtenbrief:

Check de algemene voorwaarden van het reisbureau of reisorganisatie om er zeker van te zijn dat alle relevante informatie in de klachtenbrief wordt opgenomen.

Downloaden van voorbeeldbrief:

Download de voorbeeldbrief gratis en eenvoudig van deze website en pas deze aan met uw specifieke gegevens.

Voorbeeldbrief klachtenbrief: Overlast andere gasten

[Jouw naam]

[Adres]
[Postcode] en [Woonplaats]

[Naam bedrijf]
Ter attentie van [contactpersoon of naam afdeling]
[Adres bedrijf]
[Postcode] en [Woonplaats]

[Plaatsnaam], [datum]

Betreft: klacht over reis naar [bestemming] in de periode van [datum] tot [datum].

Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven wil ik mijn klacht kenbaar maken met betrekking tot een vakantie die ik via uw organisatie heb geboekt. Een kopie van de boekingsbevestiging bevindt zich in de bijlage.

Ik ben helaas niet tevreden over de manier waarop deze reis is uitgevoerd. Tijdens mijn verblijf heb ik enorm veel overlast gehad van andere gasten. Deze overlast bestond uit: [beschrijf de overlast].

De reisleiding / eigenaar heeft deze problemen niet kunnen verhelpen. U heeft daarmee niet voldaan aan de verwachtingen die ik van de vakantie mocht hebben op basis van de door u verstrekte informatie. Aangezien u niet heeft voldaan aan uw verplichtingen uit de reisovereenkomst maak ik aanspraak op een schadevergoeding.

Door deze overlast heb ik de volgende schade geleden:

– Schade voor misgelopen vakantiegenot. Bedrag: € [Euro’s]
– [voeg hier eventueel andere vormen van schade toe]

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de genoemde schade te vergoeden. U kunt het totale schadebedrag van € [invullen totaalbedrag] overmaken op rekeningnummer [invullen rekeningnummer] t.n.v. [naam rekening houder] te [woonplaats].

Bovendien verzoek ik u vriendelijk om binnen twee weken schriftelijk te reageren op deze brief. Voldoet u hier niet aan dan zal ik contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Ik ga er vanuit dat u het niet zover zult laten komen.

Met vriendelijke groet,

Bijlagen:
[Bijvoorbeeld: Kopie reserveringsbevestiging]
[Bijvoorbeeld: Kopie bevestiging klacht door eigenaar / reisleider]
[Bijvoorbeeld: Kopie betalingsbewijzen]
[Bijvoorbeeld: Foto’s ter onderbouwing van de klachten]

Bekijk ook de andere handige voorbeeldbrieven op deze site.